Moi kaikille! Aattelin vähä ny ensin kertoa itestäni, ku oon iha uus :) Oon Kati, 20-vuotias uskova lastenohjaajaopiskelija. Opiskelen toista vuotta lastenohjaajaksi Järvenpäässä. Kotosin oon kuitenki Laitilasta. Asustelen täällä asuntolassa ja vietän aikaa kavereiden kanssa. Muita harrastuksiani ovat kirjoittaminen, lukeminen, piirtäminen, soittaminen ja laulaminen sekä muu luova toiminta ja pyhiksen pitäminen.

Mutta nyt asiaan. Mun päivä meni hyvin. Aamu alko yheksältä kirkon mäellä. Oltiin luokan kaa lasten enkelikirkossa. Ihan ensiks me kuitenki tutkittii kirkkoa sisältä ja ulkoa, ettiin ristiä ja kellotapulia jne... Ja sit mentii sisälle. Mä en tosin voinu kertoa ensivaikutelmaani, ku oon siellä jo niin monta kertaa käyny. Muistan kyllä ihan ensiks noin vuos sitte aatelleeni, et koska tän kirkon katto tippu mun niskaan, mut nyt siihen on jo tottunu ja fiilis on muuttunu positiiviseksi. :) Mut se enkelikirkko. Se oli ihana, tosin mä kyl repesin nauraa, ku yhes laulus laulettii vaa Pyyhi pois, pyyhi pois.... Vierustoveriakin olis kuulemma saanu silittää,  mut en mä naurultani pystyny :D Mut lasten tekemät enkelit oli ihania ja saarna hyvin toteutettu, ku se näyteltii, siis haavoittunut enkeli tuli kirkkoon kannettuna paareilla. Ja sain nähdä papin leikkivän. Mutta niinhän se on, et lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. :)

Mulla oli nälkä, ku lähdin kirkosta ja Kulmis kutsu. Siellä sain vähän murua rinnan alle ja pystyin lähtee kaupan kautta koululle.

Toinen tunti oli Raamattua ja sen maailmaa. Käsiteltii Vanha testamentti loppuu, luettii Juba Tuomolan sarjakuvia ja keskusteltii. Sit sain takasin Päivähoidon ja esiopetuksen uskontokasvatus-tehtävän. Siitä tuli nelkku. Kiitos Herralle! Mä sain maikan kattoo itteeni, ku sanoin, et Jumala on antanu ihmiselle vapaan tahdon ja kaikki eivät noudata Jumalan tahtoa. Vaan et jotkut toimii kuten haluaa ja tekee pahaa toisille. Jotain tollasta ja sit lopuks laukasin, et uskonto tappaa, Jeesus pelastaa! Maikal oli mahtava ilme, tais vähä yllättyä. :) Mut mitäpä tosta, mä lauoin vaan totuuden. Ja sit sanoin, et Raamatun sana on ja pysyy, mut se myös elää ja et kulttuuri on Raamatun aikaan ollu vähä erilainen. Ja et kaste ei ketää pelasta, vaikka Raamatus sanotaa, et joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Sanoin kuitenki, että mielestäni esimerkiksi kuollut vauva pääsee taivaaseen, vaikkei häntä ehdittäisi kastaa, samoin uskova ystäväni, vaikkei hän mihinkään uskontokuntaan kuulukaan. Että näin!

Mutta siunauttua päivää kaikille ja enkelin siipien havinaa! :)

Kati