On vähä kulunu aikaa. Mun ranne vaan on niin pirun kipee... Mut lyhyesti... Sunnuntaina olin vapiksel viikkojuhlas. Mä kävin ehtoollisella ja en kai mokannu pahasti. Sit kävin kattomas, miltä Jäken ortodoksikirkko näyttää. Sit rukoilin kahen uskovan ystäväni kans keskel katoo ja sit me siunattiin toisemme. :)

Maanantaina meil oli liikunnanohjausta. Me seurattiin toisten ohjausta, mut mul oli tehtävä: estää lapsia karkaamasta avonaisesta ovesta. Oli ne muksut ihania ja söpöjä, tosin mua vähä hämäs, ku aluks ketää ei näkyny pihal, siis meijän luokkalaisii. Olin ollu siellä puol tuntii etuajas. :) No, mitäpä tuosta, parempi niin päin. :)

Enkun tunti... hmm... krooh! Me tehtii jotain ihme lauseita sanoista, jotka oli sekasin. Se tunti meni join kuin, mut haastetta mulla ei ollu, lieneekö lukion syytä?

Viimeinen tunti oli pelottava, me käsiteltii työssäoppimista. Ei siinä mitää, mut se näyttö... kääks! Ja kaikki ohjaukset. Mut mä sain työkeikan: hoidan maahanmuuttajien lapsia pari tuntii. Kokemuksena se on varmaa unohtumaton, vaikkakin myös vaikea ja haastellinen. No, siitä sit lisää myöhemmi! Mut näyttö pelottaa, kä-kä-kä-kääks! : (  *hermona jo nyt*. Mut, eiköhä se siitä. Mietin, kuka maikka mua tulee kattoo...

Tiistaina tapahtu pieni onnettomuus: mä tein naulakkoa ja viilsin vahingos ranteeni kanaverkol auki. Oli mul siunaus matkas, ku ei pahasti menny. On mun käsi kipeä ja turvonnu. Mut sain tehtyä naulakon, lakattua naamarin ja maalattua vanhat savityöni. Maikka leperteli niille...

Raamattu ja sen maailma... huoh! Se ryhmätyö: mein ryhmä toimi vaihteeks taas huonommi ja aihe oli kamala: ilmasto, kasvillisuus, maan muodostus ja Israel Raamatun aikaa... Se oli opettavaista, mut toisaalta... väsyttävää, ku tietoa ei meinannu löytää, paikkojen nimet vaihteli radikaalista. Mut kyl tää koulutus kasvattaa tiedon halua ja toisaalta myös opettaa ettiin sitä ja rääpiin töitä kasaa pienestäki matskusta... Mut... no, ihan mukavaa se oli ja hengis selvittii...

Tänä aamuna oli matskuu. Mä myöhästyin, mut mitä siitä? Nukuin pommii... Väsy... käsiteltii verotusta, puhuttii koiraverosta, laskettii, pelattii jne... meinas hermot männä. Mut selvisin ja opin uusia asioita ihan hirveesti. Mein maikka on uskis ja huipputyyppi. täällä on oikeesti alkanu tajuu joitan matikasta. Vitonen on edelleen vitonen, mut eri taval! :)

Kristillisen kasvatuksen menetelmis käsiteltii enkelikirkkoa. Monet anto kritiikkiä, ku pappi kysy, et ette kai te oo tulos kirkkoo? Itelleki tuli paha olo... tuli semmonen olo, etten oo tervetullu. Mut pääosin kokonaisuus sai positiivista palautetta. Tunti meni aika nopee ja käsiteltii kirkkoa viidellä aistilla-pedagogiikkaa. Se oli mielenkiintoista, pitää iteki hiplaa seuraavaks kirkon eri pintoja. :D Vaikka ihmiset kattos.

Asuntolasta: se elämä puuduttaa ja kasvattaa, on inhaa, mut myös ihanaa...

 

Siunattua viikkoa!

Kati