Sunnuntai oli suoraan sanottuna peräsuolesta. Se alko hyvin, mut mun oli tarkotus mennä Jäkes Tuomasmessuu, mut no... Juna lähti Turusta puol tuntii myöhäs. Myöhästyin Pasilas Riksun junast minuutin ja jouduin venaa seuraavaa. Mä itkin ihan täysillä, harmitti niin maan hemmetisti!!! No, menin messuu puol tuntii myöhäs, mut se kannatti. Mua pyydettii jättää yhteystietoni, et voin tulla palvelutehtävii. Sit meninkin samaa matka koulul kahen luokkakaverin kans ja seura oli loistavaa! <3

Maanantaina meil oli koe Raamatusta. Ekan kerran tentin kyseessä olevaa kirjaa. Kun mul ei dialogipedagogiikasta johtuen ollu rippikoulus loppukoetta, vaan jokaisen päivän päätteeksi tehtiin oppimispäiväkirja. :) No, koe meni, miten meni! Kantaisiä siinä kysyttii ja sen ajan uskonnollispoliittisia ryhmiä (niitä oli siis jo sillon) ja käskettii yhdistää Raamatun tekstejä ja juhlapyhiä. Mä olin ihan jännittyny ennen sitä koetta, mut kyl se sit siitä.

Tentin jälkeen oli työssäoppimisen ohjeistus. Pikkuhiljaa mäki alan kässää, mistä näytös oikeestaan on kyse. Ja sit me saatiin tietää, kuka maikka meitä tulee kattoo. Mun sydän hakkas varmaa kahtasataa, mut ku kuulin, kuka mua tulee kattoo, meinasin kiljua riemusta. Suuri helpotus valtas mun sydämen! <3

Tiistaina mua ketutti heti aamusta. Menin kädentaitojen tunnil kymmenen minsaa myöhäs. Sit yritin koota tuulikelloani, mut tein sen päin mäntyä ja mun kaks savityötä oli hajonnu uunis. Mut sit, ku ope neuvo, sain sen koottua. Jäin luokkaan viimeiseksi ja poistuin puol kakstoista, mut sain sen valmiiks. Ja se pahanonnen naulakko, jonka vuoksi sain haavan käteeni, tuli maalattua! Nyt se on lakkausta ja kiinnityslenksua vaille valmis. Jee :)

Koska terveysteema peruuntui, meil oli iltapäivä vapaata. Mä hilluin asuntolas ja tein ylimääräisistä savisydämistä toisen tuulikellon ja ripustin sen puuhun. Tuli sit pahoinpideltyä mänty. Mut kävin illal nuorten vesperis ja sain kaverini mukaan kirkon penkkii. Se oli ihme, suuri ihme ja kiitän siitä Jumalaa <3.  Sit mentii kaverii vastaa assalle ja kauppaan. Ostin elämä lapselle-rannekkeen, mut meinasin unohtaa ruuat :D

Tänään meil oli ensin noin puol tuntii matskuu, kerrattii kokeesee ja sit vaihdettiin enkkuun. Meinasin nukahtaa tunnille, meil oli ns. sanelukoe ja sain kaikki sanat oikein (esim. hearing disorder, deaf, blind). Mut sit me pelattii hirsipuuta ja Pictionaryä - enkuks. Se oli haastellista, mut toisaalta opettavaista.

Ja sit matskun koe... ööh, se oli...no...hmm... mielenkiintoinen. Laskettii energiankulutusta, painoindeksii, verotusta ja opintotukea. Eli: mielenkiintoista vai "mielenkiintoista", riippuu mielentilasta.

Kokeen jälkee lähin kaverin kaa Stadiin hilluu... Kiersin musaliikkeitä ja etsin kosketinsoittimelleni suojapussia, mut ei pitäis mennä merta edemmäs kalaan. Löysin sen Keravalta. Käytii me sit Keraval Lidlis ja oli reissu mielekkäämpi kuin se, et oisin istunu Nikkiläs ja kattonu seinii.

Mul oli siivousvuoro ja meinas suoraan sanottuna laatta lentää, ku heitin biojätteitä roskii. Mut me saatii erinomaista. Jee! :D Ehin mä sit vähä soittaaki ja kattoo jalkapalloo luokkakaverin kans ja lukea kirjaa "Vauvan kiikku". Se käsitteli kokeilevaa perhetyötä, äidin ja vauvan vuorovaikutusta ja erityislapsia. Hyvä kirja! Suosittelen! Ja selailin mä sit Vanhan testamentin Apogryfikirjojaki.

Nyt hillun netis ja huokailen. Asuntolaelämästä: se on haasteellista, kaverit on lähel, mut omaa rauhaa ei aina oo. Mut ainaki se kasvattaa työelämää ja elämää varten yleensäki.

Siukkista kaikille! <3 laav juu!

  -Kati-